Κώστας Μπιτζάνης
Διευθύνων σύμβουλος της Τεχνόπολις
Από τις 14/2 που ανέλαβα ως διευθύνων σύμβουλος καταλήξαμε πως η στρατηγική σε σχέση με την Τεχνόπολις πρέπει να κινείται σε τρεις άξονες:
- να γίνει ο πολυχώρος ένας οικονομικά αυτοδύναμος οργανισμός
- να ενισχυθεί το προφίλ του ως χώρος καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας νέων ανθρώπων και
- τρίτον, κάτι που δεν έχει γίνει όλα αυτά τα χρόνια, να αναδείξουμε το Γκάζι ως βιομηχανικό μουσείο – το εργοστάσιο παραγωγής φωταερίου είναι το πιο σημαντικό βιομηχανικό μνημείο στην Αθήνα.
Έχω μια πρώτη εμπειρία ως διευθυντής του βιομηχανικού μουσείου της Ερμούπολης και ελπίζω να τη μεταφέρω εδώ.
Πρώτα απ’ όλα χρειάζεται μια μουσειακή μελέτη. Μετά υπάρχουν ιδέες και σκέψεις. Ο κλειστός σήμερα πύργος να αποκτήσει μουσειακή χρήση. Στους φούρνους φανταζόμαστε τον επισκέπτη να παρακολουθεί την ιστορία του χώρου και παράλληλα να γίνονται εκδηλώσεις – η ιδέα της συνύπαρξης. Άλλη πρόταση είναι να σχεδιαστεί μια ωραία βόλτα στην Τεχνόπολις πάνω στη λειτουργία του πρώην εργοστασίου, αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα εργαλεία της μουσειολογίας. Όλα αυτά πρέπει να γίνουν με σφιχτό προϋπολογισμό. Τα μηχανήματα και οι χώροι είναι έτοιμα. Λείπει το πληροφοριακό υλικό και η διαδραστική του λειτουργία. Όσο για εισιτήριο εισόδου, καταρχάς λέμε “όχι”. Θέλουμε το Γκάζι να είναι ο φθηνός ποιοτικός επισκέψιμος χώρος του πολιτισμού κι ελπίζουμε η αυτονομία να επιτευχθεί από τα έσοδα των παράλληλων εκδηλώσεων.
Οι πηγές εσόδων της δημοτικής επιχείρησης: καταρχάς υπάρχει μια επιχορήγηση, μειωμένη ήδη κατά 30%, από τον πολιτιστικό οργανισμό της Αθήνας. Τα υπόλοιπα έσοδα προέρχονται από τρεις πηγές: τα κυλικεία, τα ενοίκια των εκδηλώσεων, τις παραγωγές μας και τη δυνατότητα χορηγιών.
Όλος ο Μάιος είναι κλεισμένος με εκδηλώσεις: DesignLab, Video Art Festival, Agro quality. Όπως έγινε στην Εβδομάδα Μόδας, δίνεται μια έμφαση στην ανάδειξη νέων δημιουργών μέσα από συνεργασίες με φορείς όπως η Σχολή Καλών Τεχνών. Το Fashion Week ήταν η πρώτη μου εμπειρία στην Τεχνόπολις. Για πρώτη φορά είδαμε μια καλή ισορροπία μεταξύ του εμπορικού και δημιουργικού μέρους της εκδήλωσης – και αυτός είναι ο στόχος. Έχουμε αντιληφθεί από νωρίς ότι ο χώρος πρέπει να παραμείνει ζωντανός για να έχουμε εισπράξεις και να μπορέσουμε να μπούμε ακόμα πιο οργανωμένα στην επόμενη χρονιά».
Σε ποια φάση βρίσκεται η έκθεση των ορκωτών λογιστών για τα οικονομικά της Τεχνόπολις; «Πρόκειται να παραδοθεί εντός των ημερών ενόψει του διοικητικού συμβουλίου της 29ης Απριλίου. Ζητήσαμε έκθεση από ορκωτούς λογιστές όταν διαπιστώσαμε ότι υπήρχαν πολλές διαχειριστικές ανωμαλίες στα κυλικεία – θεωρήσαμε υποχρέωσή μας να αλλάξουμε τον τρόπο λειτουργίας τους. Ήδη μετά από ένα μήνα εφαρμογής των νέων διαδικασιών βλέπουμε τα κυλικεία να αναπτύσσονται παρόλο που ακόμα δεν έχουμε μπει στη σεζόν μεγάλης προσέλευσης του κοινού. Είμαστε αποφασισμένοι να εφαρμόσουμε τις νέες διαφανείς μεθόδους διαχείρισης για να αυξήσουμε τα έσοδα της Τεχνόπολις, τόσο για λογαριασμό του δήμου όσο και των δημοτών.